Najhoršie prehrešky, vďaka ktorým priberáte.

Napadlo vás, že priberáte pre toto?


Ak idete na nákup hladní.
Extrémny hlad a nakupovanie potravín nejdú dokopy. Keď vojdete do obchodu s kŕčami v žalúdku od hladu, nakúpite omnoho viac, a hlavne kadečo nezdravé a kalorické. Po takom nákupe nahádžete do seba piate cez deviate.
Predtým ako sa vyberiete do obchodu s potravinami, niečo zjedzte. Ideálne vajíčko, hrsť orechov, biely jogurt, proteínový drink – niečo, čo obsahuje vlákninu a bielkoviny.
To vám dodá pocit sýtosti, a tak nákup zvládnete s rozumom.

 

Ak ponocujete.
Ráno vstávate skoro a večer nie a nie ísť spať. Lenže spánok v skutočnosti veľmi potrebujete, aby vám správne fungoval metabolizmus. Z nedostatku spánku máte málo energie, a tú potom hľadáte v chladničke – teda v jedle. V spánku sa totiž hormón ghrelin (hormón hladu) znižuje. Čím viac ho máte, tým väčšie chute vás prenasledujú. Naopak funguje hormón leptín. Čím viac ho máte, tým sýtejší sa cítite. No a počas spánku jeho hladina stúpa. Ak mu nedáte šancu na jeho zvýšenie, počas dňa pojete hocičo a hocikoľko.
Doprajte si dostatok spánku a hormónom správne fungovanie. Budete sa cítiť oveľa lepšie.

 

Ak jete, aj keď už nevládzete.
Už v detstve ste počúvali vetu: „Ak to nedoješ, nevstaneš od stola.“ Niektorí si tento komplex z detstva nesú celý život. A tak zjedia z taniera všetko do poslednej omrvinky, aj keď už majú dosť.

Naberajte si na tanier primerane, jedzte pomaly a sledujte, až sa dostaví pocit sýtosti.
Na návštevách sa ponúknite, ale nepreháňajte to. smile

 

Ak bezmyšlienkovite pojedáte.
Poznáte to? Večer pri filme máte okolo seba mištičky s kadečím?

Ľudia sú zvyknutí pri filme pojedať, je to akýsi rituál. Veď aj v kine vám ponúknu k filmu popcorn. wink

Najlepšie je maškrty doma ani nemať a večer k filmu si nakrájajte zeleninku wink

 

Ak ste leniví.
Nepriberáte iba z lenivosti hýbať sa, ale aj z lenivosti pripraviť si zdravé jedlo. Jednoduchšie je pre vás zájsť na menu alebo si niečo objednať.

Aj keď sa ponuka v reštauráciách zlepšuje, nie je nad jedlo, ktoré si doma sami s láskou pripravíte, viete presne koľko oleja doňho dáte a aké suroviny použijete. smile

 

Ak vynechávate jedlo.
Ak začínate ráno kávou a cigaretkou, a raňajkujete niekedy až na obed, taký režim nepovedie k vašej vysnenej váhe, ale skôr naopak.

Telo si začne ukladať zásoby vo forme tuku, metabolizmus sa spomaľuje a povedie vás to k priberaniu.

Snažte sa začínať svoj deň zdravými raňajkami a dbajte na pravidelnosť.

 

Ako zdravo raňajkovať, ale aj počas dňa sa vhodne stravovať, vám rada poradím na poradenstve – účinné chudnutie.

Bea