Tipy, vďaka ktorým bude TENTO ROK pre vás úspešný

Ak ste sa rozhodli prejsť na zdravší životný štýl.
Otázkou je, ako zmeniť vaše odhodlanie v skutky a udržať ich dlhšie ako 30 dní.

Na mojom blogu nájdete spôsoby a tipy ako zlepšiť svoje stravovanie, zopár zdravých receptov, ale aj prečo a ako správne cvičiť. Môžem vo vás zapáliť oheň, ktorý vás bude hnať dopredu, ale v určitom bode už musíte konať vy – nikto iný. Predtým ako si prečítate tento zoznam tipov, dajte si záväzok:

  • že tento zoznam prečítate do konca
  • že si tento zoznam vytlačíte a ceruzkou si zakrúžkujete body, ktoré splníte

V tomto zozname nájdete kroky, ktoré vás povedú na ceste zdravšieho životného štýlu.
Hlavne ako správne vykročiť. Nájdete tu rady ohľadom stravovania, budovania svalovej hmoty, zhadzovania tuku, podporu lymfy a tým odbúrania celulitídy.

SPRÁVNY ZAČIATOK

1. Určite si Cieľ
Každý cieľ je merateľný. Preto si zapíšte predstavu o tom, ako by mala vyzerať vaša postava, zahrňte hmotnosť a tuk. Môžete sa zaradiť do Súťaže o najväčší úbytok z tuku v Centre Bea. Inšpirovať sa môžete aj svojou fotografiou z minulosti, na ktorej sa cítite spokojne so svojou postavou. Výsledok sa ale nedostaví za noc. Treba venovať svojmu telu pozornosť až 6 mesiacov (je to individuálne) a potom už nebudete chcieť prestať wink

 

2. Samému to ide ťažšie
Nechajte si poradiť na ceste chudnutia, a viesť sa. Keď pochopíte princíp, pôjde vám to ľahšie a chudnutie sa pre vás stane zábavou. Navyše Poradenstvo – účinné chudnutie vám dodá viac motivácie, správne vás nasmeruje, každý týždeň dostanete zdravý jedálniček a hlavne, nebudete na to sami.

 

3. Obklopte sa ľuďmi, ktorí majú podobné ciele ako vy
Priatelia vám môžu pomôcť viac ako si myslíte. Ak nemáte priateľov, ktorí sú naklonení zdravému životnému štýlu, isto si nájdete nových, napríklad pri cvičení v Centre zdravia krásy a oddychu Bea. Ľudia, ktorí si vybrali zdravý životný štýl vám predvedú správanie, z ktorého sa niečo nalepí aj na vás.

 

4. Objavujte čo vás baví
Závažia a činky sú jedným zo spôsobov, ako zmeniť svoje telo. Ale nie každý má posilňovne rád. Vyberte si niečo, čo robí cvičenie zábavou. Objavujte nový druh cvičenia, posilňovania a formovania postavy – rekondičné stoly, ktoré vám nezaťaží ani kĺby ani chrbticu a pekne vytvaruje postavu.

 

5. Vyhýbajte sa porovnávaniu s ostatnými
Porovnávajte sa, ale so sebou samým a svojou verziou z minulého týždňa. Ak ste akýmkoľvek spôsobom lepší ako v tom predošlom, napredujete a robíte pokroky. Je ťažké mať zo seba dobrý pocit, keď svoju postavu porovnávate s postavou športovcov, ktorí cvičia dlhé roky. Ale to, čo majú tí športovci spoločné s vami je, že sa v jeden deň rozhodli zlepšiť a v ďalšie dni pokračovali.

 

6. Čítajte – kvôli učeniu a motivácii
Jednoduchým spôsobom ako sa inšpirovať a dozvedieť sa viac o výžive a cvičení, je stretávať sa s podobne naladenými ľuďmi, chodiť na pravidelné krátke týždenné konzultácie (so mnou) alebo čítať. Na mojom blogu pravidelne uverejňujem články, ktoré vám poskytnú dostatok informácií z rôznych oblastí zdravého životného štýlu. Za týždeň nebudete vedieť síce všetko, ale každý deň budete vedieť o niečo viac, a to vám pomôže lepšie rozumieť tomu čo, prečo a ako robíte. Majte však na pamäti, že na webe je dostupných aj veľa bezcenných rád, a preto sa držte stránok, ktorým dôverujte.

 

7. Ráno si privstaňte
Skúste cvičiť ráno ešte pred prácou. Zvýši vám to sebavedomie a zlepší náladu po zvyšok dňa. Aj počas dňa v práci nemusíte iba sedieť na zadku. Sedavé zamestnanie zvyšuje riziko srdcovo-cievnych ochorení, preto sa hýbte čo najviac sa dá. Namiesto výťahu používajte schody, kolegovi správu doručte osobne....Hýbte sa!

TROCHU ZO STRAVOVANIA

8. Večerajte v reštaurácii zriedkavejšie
Keď večeriate v reštaurácii, skonzumujete viac kalórií ako doma a možno vás to prekvapí, ale veľa krát aj prázdnych. Ak budete jesť doma, nemusíte sa obávať, že si doprajete nezdravé jedlo. Jednoducho ho už nemáte, lebo ho nekupujete. Aj keď nie každý varí rád, vyskúšajte aspoň raz do týždňa nový recept na zdravé jedlo, ktoré nájdete po absolvovaní Poradenstva – účinné chudnutie v uzavretej skupine na facebooku – Účinné Chudnutie.

 

9. Na oslavy pripravujte nízkokalorické jedlo
Večierky a oslavy sú veľkými pokušeniami ako prijímať veľa prázdnych kalórií vo forme sladkostí, čipsov, sladených nápojov alebo alkoholických nápojov. V prvom rade na oslave vyberte menšie tanieriky, zvoľte podávať zrelé syry a veľa zeleniny. Namiesto sladkostí zvoľte ovocie, aj sušené a namiesto čipsov nesolené orechy, tekvicové či slnečnicové jadierka.

 

10. Vylúčte cukry
Vylúčte sušienky, bonboniéry, sladené nápoje, cukor aj do kávy alebo čaju. Vyberajte sacharidy, ktoré sa trávia pomaly, ako ovocie, bulgur, hnedá ryža, celozrnné výrobky. Poskytujú energiu, ktorá vám vydrží počas dňa. Inzulín sa uvoľňuje pomaly, nie ako pri sladkostiach alebo bielom pečive, ktoré vyhrocujú hladinu cukru a zároveň produkciu hormónu inzulínu. Pozor na cukrovku!

BUDOVANIE SVALOVEJ HMOTY

11. Sústreďte sa na techniku prevedenia cvikov
Dobrá technika vám zaistí cielene zapájať správnu skupinu svalov a tak správne formovať postavu. Vyberte si cvičenie, kde vám ukážu ako správne cvičiť, ako nezaťažovať zbytočne kĺby a chrbticu.

 

12. Podporte stavbu svalov bielkovinami
Správna tvorba svalovej hmoty nespočíva iba v cvičení, ale spája sa s dobrou výživou a zotavovaním. Takže ako cvičíte, čo jete a ako oddychujete, sú veľmi dôležité faktory pre správne budovanie svalov a tým správnemu spaľovaniu. V strave prijímajte viac bielkovín – vajcia, tvaroh, cottage chesse, tofu, ryby, mäso, čistý proteín. V Centre zdravia, krásy a oddychu Bea mám v ponuke ochutené proteínové nápoje, ktoré si klientky dávajú hneď po cvičení.

 

13. Začnite cvičiť na strojoch – opakujúce sa pohyby a 10 stupňov záťaže
Posilňovanie na špeciálnych rekondičných stoloch – Shapemaster. Pomocou nich posilňujete svalové partie v pravidelných intervaloch a časových dĺžkach. Výhodou je 10 rýchlostných stupňov, kde si môžete záťaž regulovať. Po precvičení jednotlivých svalových partií (na každom stroji precvičujete inú – strojov je 7) máte precvičené celé telo. Keďže tento druh cvičenia podporuje pružnosť svalov, vaša postava bude pevnejšia a pružnejšia po každom hodinovom cvičení.

ZHADZOVANIE TUKU

14. Majte informácie o svojom tuku
Pri aj po absolvovaní Poradenstva – účinné chudnutie vám na špeciálnej váhe premeriam vaše hodnoty tuku v tele v percentách, aby ste mali prehľad či chudnete zdravo – z tuku (nie zo svalu).

 

15. Zaveste si svoju fotku všade tam, kde ju uvidíte
Pri zhadzovaní tuku vám dopomôže vaša fotografia (na ktorej ste so svojou postavou spokojní). Ak takú nemáte, nájdite si obrázok s peknou postavou, ktorému sa chcete priblížiť a rozvešajte všade tam, kde ho budete mať pred očami – na chladničku, pracovný stôl, ako pozadie pracovnej plochy na pc, na mobile... Niekedy potrebujete malé pripomenutie smile

 

16. Zaveďte si diár cvičenia a stravovania
Hneď na začiatku roka si ho zaveďte a zapisujte do neho čo zjete, koľko cvičíte a relaxujete. Budete mať prehľad o svojich prehreškoch a tak sa im ľahšie vyhnete. Zhadzovanie tukov bude úspešnejšie.

 

17. Nakupujte správne
Hlavne nikdy nenakupujte potraviny s prázdnym žalúdkom. Je viac pravdepodobné, že do košíka naukladáte „piate cez deviate“. Viac v blogu - 5 rád pre ZDRAVÝ NÁKUP.

 

18. Urobte ešte 5 vecí, aby ste ľahšie zhodili tuky

  • schody namiesto výťahu
  • pešia chôdza namiesto auta, ak musíte autom, parkujte ďalej od vášho cieľa
  • viac sa hýbte v práci a doma - napríklad pri domácich prácach alebo v záhradke
  • nie je nič vzrušujúcejšie než návšteva nových miest, kde môžete nasávať lokálnu atmosféru, surfujte na nete, nájdite krásne miesta a navštívte ich – a uistite sa, že ste si nezabudli tenisky
  • veľa sa smejte

 

19. Skúste doplnky výživy na nabudenie straty tuku

Nie, tie vám tuk nezlúpnu (ani nezosekajú ako kebab), ak budete sedieť na gauči, ale doplnky výživy vám pomôžu naštartovať metabolizmus a tým rýchlejšie spaľovanie tukov. Mali by ste ich kombinovať so správnym jedálničkom, so správnym programom cvičenia a po odporučení vášho poradcu.

PODPORA LYMFY – ODBÚRANIE CELULITÍDY

20. Podporte svoj lymfatický systém a relaxujte

Zbavte svoje telo toxínov a prebytočnej vody, budete sa cítiť zdravšie, ľahšie a štíhlejšie. Doprajte si anticelulitídnu masáž alebo rolletic, ktoré sú zamerané na lymfatický systém alebo rôzne zábaly proti celulitíde napríklad anticelulitídový zábal s aloe vera a kajenskou paprikou, parafango – horúci zábal z morského bahna či coffee body wrapping. Všetky tieto procedúry podporte správnym pitným režimom.

Bea