5 rád pre ZDRAVÝ NÁKUP

Nakupujte častejšie sezónne a čerstvé potraviny, výnimočnejšie mrazené potraviny.


1. Premyslite si menu vopred

  • Napíšte si nákupný zoznam a nakupujte presne podľa neho.
  • Takto nakúpite presne to čo potrebujete a vyhnete sa zbytočným potravinám, takže ešte aj ušetríte.

2. Nakupujte potraviny najedení

  • Dávajte si veľký pozor aby ste nešli na nákup potravín hladní.
  • V pokoji a dobre nasýtení sa vyhnete rôznym pokušeniam, ktoré v obchodoch s potravinami na vás číhajú.

3. Vyhýbajte sa reklamným AKCIÁM a zvodným oddeleniam

  • Vyhnite sa rôznym kalorickým "Akciám", ak ich nekúpite, ušetríte ešte viac a oddeleniam s pokušeniami či už sladkými – sušienky, čokolády, zákusky, zmrzliny, alebo slanými – tyčinky, čipsy...
  • Pozor aj na oddelenia s vínkom a rôznymi aperitívmi.

4. Uistite sa, či máte v košíku 15 základných potravín

  • zelenina rôzneho druhu – napríklad na lečo alebo brokolica (aj mrazená) či rôzna iná zelenina
  • ovocie
  • vajíčka
  • kvalitný olej
  • maslo
  • celozrnné - cestoviny, pečivo
  • tvaroh
  • tofu
  • cottage cheese
  • jogurt
  • kozí syr
  • bulgur
  • kvalitné mäso
  • ryby
  • orechy

5. Nakupujte raz týždenne

  • Myslím tým podľa plánu menu na celý týždeň a aby ste mali doma stále čerstvé potraviny.

Bea