Ste typ Jablko alebo Hruška? Rady pre váš typ postavy.

Stravujte sa, cvičte podľa typu postavy a schudnite.


Postava typ Jablko:

Väčšina tuku sa ukladá v hornej časti tela - na bruchu a v páse. Tento typ postavy je častejší u mužov, ale existuje aj veľa žien s nadbytkom brušného tuku. Keďže sa tuk drží prevažne v hornej časti tela, ohrozuje väčšinu životne dôležitých orgánov. To znamená, že ľudia s typom postavy jablko sú náchylnejší na kardiovasculárne ochorenia – vysoký krvný tlak, cholesterol, problémy so srdcom a pod. Ste typ jablko? Máte o dôvod viac schudnúť. Pozitívne je, že bude sa vám chudnúť ľahšie ako ľuďom s typom postavy hruška. Úprava stravy a pohyb vám pomôžu dostať sa do formy rýchlejšie.

zo stravy vylúčte:

  • nevhodné tuky a sacharidy
  • pečivo a bielu múku
  • ťažko stráviteľné jedlá
  • potraviny spôsobujúce plynatosť
  • sladené a sýtené nápoje
  • alkohol

do stravy doplňte:

  • prijímajte veľa tekutín – hlavne vodu, zeleninové šťavy, bylinkové čistiace čaje
  • jedzte ľahké ovocie
  • konzumujte vlákninu na podporu správnej priechodnosti čriev
  • prijímajte omega 3 mastné kyseliny
  • zaraďte do jedálnička viac bielkovín
  • sledujte etikety na potravinách a dodržiavajte stravu založenú na optimálnom množstve kalórií

pohyb, cvičenie, rady: sedavý spôsob života nahraďte rýchlou chôdzou, vhodnými cvikmi na brucho a pás, napríklad na rekondičných stoloch, ktoré sú určené aj na tieto problémové partie alebo full stimol – elektrostimulátor, ktorý vám tieto partie spevní a zoštíhli. Už po niekoľkých cvičeniach idú centimetre z vášho pásu a bruška dole.

 

Postava typ Hruška:

Väčšina tuku sa ukladá v dolnej časti tela – v oblasti bokov, stehien a lýtok. Keďže sa tuk drží v dolnej časti tela, spôsobuje problémy s lymfatickým systémom. Kumulácia toxínov v oblasti zadku a nôh prispieva ku vzniku celulitídy, opuchom nôh, vzniku kŕčových žíl a hemoroidov. Ste typ hruška? Keďže ľudia s typom postavy hruška chudnú ťažšie, je veľmi dôležité strážiť si svoj jedálniček a hýbať sa.

zo stravy vylúčte:

  • cukor, sladkosti, sladené nápoje
  • soľ
  • šunky, salámy, údeniny, tučné syry, nevhodné tuky
  • pečivo a bielu múku
  • kávu, tabak, alkohol

do stravy doplňte:

  • prijímajte veľa tekutín – hlavne vodu 2,5 – 3,5 litra, bylinkové čistiace čaje
  • jedzte ľahké ovocie a zeleninu
  • konzumujte petržlen, výborne odvodňuje
  • vlákninu, ktorá pomáha predchádzať zápche
  • zaraďte do jedálnička viac bielkovín
  • prílohy nahrádzajte zeleninou
  • sledujte etikety na potravinách a dodržiavajte stravu založenú na optimálnom množstve kalórií

pohyb, cvičenie, rady: zabráňte nadváhe, vyhýbajte sa dlhému sedeniu alebo státiu, vylúčte tesné odevy a vysoké podpätky, doprajte si striedavú sprchu: studenú – horúcu alebo saunu s ochladzovacím bazénom. Chôdza, chôdza do schodov a aj plávanie sú veľmi vhodné na spevnenie nôh. Nohy si natierajte krémom smerom hore od členkov k stehnám a večer vyložte hore najmenej na 20 minút. Doprajte si anticelulitídnu masáž alebo rolletic, ktoré sú zamerané na lymfatický systém alebo rôzne zábaly proti celulitíde napríklad anticelulitídový zábal s aloe vera a kajenskou paprikou, parafango – horúci zábal z morského bahna či coffee body wrapping. Je veľmi dôležité, aby sa spevnila svalová hmota, preto pravidelne cvičte. Vynikajúce pre vás je tvarujúce a spevňujúce cvičenie na rekondičných stoloch.


Bez ohľadu na to, aký máte typ postavy – jablko, hruška.. je samozrejmé, že zdravé účinné chudnutie bez jojo efektu dosiahnete len správnou úpravou stravy, pohybom, pitným režimom a správnou motiváciou. Chudnutie je komplexný proces, ktorý si vyžaduje snahu, disciplínu a možno aj nejakú radu. Neváhajte sa na mňa obrátiť, ochotne vám poradím a pomôžem dosiahnuť váš cieľ – schudnúť.

Bea