20 účinných pravidiel v stravovaní pre VYSNÍVANÚ POSTAVU

Vyvážená a pestrá strava s fyzickou aktivitou významne prospievajú vášmu zdraviu. Pôsobia ako ochranné faktory proti nadváhe a obezite, cukrovke, vysokému cholesterolu či krvnému tlaku, ale aj určitým typom rakoviny.

1. Pripravujte si jedlo sami

Je jedno ako - na grile, pečením, na pare, dusením, varením čerstvé – hlavne zdravo, sami a s láskou.

 

2. Jedlo si pekne naservírujte

Prichystajte si jedlo pekne a farebne na menší tanier, poprípade si ho aj odfoťte, pre ďalšiu motiváciu.

 

3. Jedzte pomaly

K jedlu si sadnite. V pokoji a v peknom prostredí si ho vychutnávajte. Jedzte pomaly, každé sústo si vychutnávajte. Nejedzte pri televízii, pri jedle nečítajte, nechatujte a ani netelefonujte.

 

4. Jedzte pravidelne

Nikdy nevynechávajte žiadne jedlo. Dodržiavajte 5 max 6 menších jedál denne (podľa toho, aký dlhý je váš deň, kedy vstávate a idete spať) a vyhnite sa maškrteniu medzi jedlami.

 

5. Pite pravidelne

Vodu a taktiež bylinkové, najmä čistiace čaje. Ak pijete pravidelne, telo nemá tendenciu vodu zadržiavať. Váš organizmus sa pravidelne čistí od toxínov, cítite sa lepšie, ľahšie a zdravšie.

 

6. Používajte správne chili

V správnom množstve príjemne dochutí jedlo, je prospešné na trávenie a aj na samotné chudnutie.

 

7. Obmedzte soľ

Dávajte prednosť ochucovať jedlá aromatickými bylinkami, koreninami. Škorica, zázvor, rasca, fenikel, cesnak, kurkuma sú takmer bez kalórii, napomáhajú tráveniu a chudnutiu. Soľ zadržiava vodu v tele.

 

8. Obmedzte cukor

Vyhnite sa cukru ako sa len dá. V prípadoch, keď už nie je iná možnosť, nahraďte ho najlepšie stéviou.

 

9. Jedzte ovocie

Na desiatu. Dodá vám energiu. Pri dennej konzumácii ovocia prirodzene odbúrate chuť na sladké.

 

10. Dávajte prednosť kvalitnému bielemu mäsu a rybám

Sú pre organizmus ľahšie stráviteľné a menej kalorické.

 

11. Vnímajte svoje potreby 1

Ak sa dostaví pocit sýtosti, prestaňte jesť.

 

12. Vnímajte svoje potreby 2

Ak sa dostaví pocit hladu, napite sa teplého čaju.

 

13. Vyhýbajte sa alkoholu

Doprajte si radšej vodu, veľa vody 

 

14. Doprajte si spoločnosť

Pred odchodom z domova do spoločnosti užite vlákninu a zapite dostatočným množstvom vody.

 

15. Pite vodu

Pite vodu počas celého dňa, najviac hneď ráno a dopoludnia, k večeru menej. Spolu 2,5 – 3 litre denne a pravidelne.

 

16. Jedzte strukoviny a obilniny

Ich výživové vlastnosti sú hodnotné pre vaše telo. Strukoviny – šošovica, hrach, fazule biele a červené sú výživné bielkoviny. Obilniny – celozrnné cestoviny, hnedá ryža a bulgur obsahujú vlákninu.

 

17. Ak vás nafukuje

Vylúčte perlivé nápoje, surovú zeleninu nahraďte pečenou. Vylúčte mlieko, aj do kávy.

 

18. Max 2 polievkové lyžice oleja denne

Oleje obmieňajte – olivový, repkový, orechový... Vyhýbajte sa mastným, vyprážaným jedlám, omáčkam a jedlám bohatým na tuky.

 

19. Užívajte výživové doplnky

Okrem ovocia a zeleniny je potrebné prijímať niektoré vitamíny, minerály a proteíny formou výživových doplnkov, pretože sa v strave v dostatočnom množstve nenachádzajú. Viac vám to vysvetlím na individuálnom Poradenstve – účinné chudnutie.

 

20. Venujte sa fyzickej aktivite

Pohyb prispôsobte svojim schopnostiam. Výťah vymeňte za schody, dopravné prostriedky za chôdzu, sedenie na gauči pred televízorom za cvičenie a posilňovanie v www.centrumbea.sk wink

Bea