5 tipov ako mať HLAD pod kontrolou

Niekedy je naozaj ťažké, hlavne na začiatku vašej cesty za vysnívanou postavou ovládnuť pocit hladu a držať sa podľa jedálnička.

Ja vám ponúkam päť tipov, ktoré vám v tom pomôžu. Skúste si ich osvojiť.
Ovládanie hladu je asi najväčším dôvodom prečo mnohí zídu s cesty. Niektorí ľudia sa vyhovárajú, že si nevedia nájsť čas na cvičenie, iní sa sťažujú že zabúdajú písať stravovací denník, ale najčastejšie na svoj „večný hlad“.

Poznáte to aj vy?

Tu je tých sľúbených päť tipov.

1. Ste ozaj hladní alebo iba chcete jesť ?

V tom je veľký rozdiel. Ozajstný pocit hladu sa prejavuje poklesom energie, máte pocit slabosti, „točenie hlavy“ alebo vás hlava môže bolieť, škvŕka vám v bruchu – vtedy ozaj potrebujete palivo.
No ale ak ste iba znudení alebo nahnevaní, v depresii či v pokušení – toto nie je ozajstný pocit hladu.
Veď sa aj hovorí „oči jedia“... Dobre to vyzerá, vonia a vy to jedlo iba chcete. Toto nie je hlad, iba emócia. Treba to vedome vedieť rozoznávať.

2. Voda a vláknina dávajú pocit sýtosti

Nebojte sa. Nemyslím tým aby ste tabletku zapili vodou a vybavené. Je pravda síce, že keď upravíte pitný režim, pitie vody potlačí pocit hladu. „Hlad je prezlečený smäd“.
Myslím tým, zaradiť do jedálnička potraviny s vysokým podielom vody a vlákniny. Vyplnia vám žalúdok a hlad ustúpi. Vodnaté ovocie – melón, jablko, ananás a iné... ale aj zelenina sú tým vhodným riešením a neobsahujú veľa kalórií.

3. Pravidelné menšie porcie

Častejšie menšie porcie pravidelne rozložené počas dňa. Takýto spôsob vám pomôže udržať hladinu cukru v krvi stabilnejšiu, pretože rýchly pokles cukru v krvi môže spôsobiť extrémny hlad až závrate.
Pri takomto spôsobe jedzte naozaj malé porcie a ozaj pravidelne. Nie halabala.

4. Bielkoviny (proteíny) tlmiče hladu

Bielkoviny utlmia hlad určite oveľa lepšie ako sacharidy či tuky. Zaraďte ich jedálnička, hlad s vami nebude tak lomcovať. Budete sa cítiť spokojní a mentálne nabití.

5. Cvičenie

Eufória z cvičenia môže potlačiť pocit hladu. Ale keď budete cvičiť častejšie, budete na to potrebovať energiu. Z praxe viem www.centrumbea.sk, že klientky pri pravidelnom cvičení potrebujú trošku zvýšiť príjem. Tu ale tiež treba rozoznať či naozaj pociťujete pocit hladu alebo len emóciu „veď cvičím, môžem viac jesť". V tom prvom prípade vám poradím zaradiť do jedálnička viac bielkovín pre budovanie svalovej hmoty a tým pádom pre formovanie svojej vysnenej postavy

Bea