7 odporúčaní pre vyváženú stravu.

Toto majte na pamäti vždy.


1. Dostatok tekutín
Hlavne čistá voda. Správny pitný režim je veľmi zásadný pre získanie a udržanie vysnívanej postavy. Zaručí vám odvodňovanie, vylučovanie nahromadených toxínov a podporí trávenie.

2. Dostatok bielkovín
Príjem bielkovín (najlepšie v kombinácii s cvičením) je veľmi dôležitý pre budovanie svalovej hmoty a tým na dobrý metabolizmus. Preto myslíte na pravidelné konzumovanie potravín bohatých na bielkoviny.

3. Jedlo rozdelené do pravidelných porcií
Porcie sú menšie a pravidelné, medzi jedlami pite vodu a detoxikačný čaj a vyhnite sa maškrteniu.

4. Obmedzte soľ
Dávajte prednosť domácej kuchyni, kde si jedlo pripravíte z čerstvých surovín a primerane ochutíte. Aby ste znížili spotrebu soli, zvoľte spôsob prípravy jedla tak, aby sa uchovala čo najviac jeho chuť – pečenie, grilovanie, v pare. Vyhýbajte sa hotovým jedlám a polotovarom.

5. Obmedzte cukor
Čo najviac ako viete sa vyhýbajte sladkostiam, sladeniu kávy a čaju, skrytým cukrom – v jogurtoch, v kečupe, v omáčkach, v sladených nápojoch, v prílohách, v džúsoch, v kompótoch....

6. Obmedzte tuk
Aby si telo neukladalo zásoby, maximálna denná odporúčaná dávka oleja sú 2 polievkové lyžice. Zároveň je táto dávka potrebná pre dobré fungovanie vášho organizmu a dobré vstrebávanie vitamínov rozpustných v tukoch.

7. Hýbte sa
Aby bola zachovaná rovnováha medzi energetickým príjmom a výdajom, doprajte si pohyb na čerstvom vzduchu – napríklad chôdza, a taktiež cvičenie a posilňovanie na budovanie a udržanie svalovej hmoty na rekondičných stoloch. Svaly si zvlášť počas chudnutia treba strážiť.

Bližšie informácie na individuálnej konzultácii.

Bea