Vianoce – ako si ich užiť a nepribrať

Najkrajšie sviatky v roku, sviatky pokoja a hojnosti.


Avšak aj keď sú to sviatky hojnosti, vôbec to neznamená, že vy sa za každú cenu musíte prejedať. Nemusíte do seba tlačiť všetko čo je na stole a sedieť iba na gauči a pozerať rozprávky. Stačí urobiť malé zmeny v jedálničku, trochu sa hýbať, a aj vy sa môžete počas sviatkov aj po nich cítiť Fit.

1. Pite vodu

  • Pite veľa vody.
  • Nezásobujte sa sladkými nápojmi na sviatky len preto, že sú Vianoce a aj iní ich majú v košíku.
  • Taktiež opatrne s alkoholickými nápojmi.
  • Pite viac chutných bylinkových teplých čajov.

2. Jedzte zdravo

  • Dá sa aj tak smile
  • Na uvarenie kapustnice si vyberte chudšie druhy mäsa. Kapustnicu nezaprážajte ani nezahusťujte múkou. Tučnú smotanu vymeňte za jogurt alebo smotanu na varenie.
  • Do šalátu namiesto majonézy pridajte biely jogurt, rybu nemusíte vyprážať obalenú v trojobale – múka, vajce, strúhanka (kalórie navyše) a vykúpať ju v masti alebo oleji.
  • Pečená alebo grilovaná rybka ochutená bylinkami, koreninami (namiesto soli) a citrónom výborne chutí a zachová v sebe živiny.

3. Obmedzte soľ

  • Pozor na solenie a slané pochutiny.
  • Namiesto čipsov a tyčiniek vyložte na stôl nesolené oriešky, orechy, tekvicové jadierka, slnečnicové jadierka, mandle....

4. Obmedzte cukry

  • Upečte si zdravšie koláčiky, do ktorých namiesto bielej múky dáte špaldovú, namiesto cukru stéviu.
  • Jedzte na desiatu pravidelne kus ovocia, tým odbúrate chuť na sladké.
  • Vyhýbajte sa zbytočnému maškrteniu.
  • Na návšteve môžete jedným – dvoma koláčikmi aj zhrešiť, ale pite veľa vody smile.

5. Raňajkujte

  • Aj keď si počas sviatočných dní dlhšie pospíte, nezabúdajte na malé raňajky.
  • Varené vajíčko, kúsok syra so zeleninou alebo proteínový drink vám naštartujú metabolizmus.
  • No najskôr vypite jeden – dva poháre vody.

6. Majte pod kontrolou veľkosť porcie

  • Na jeden tanier sa zmestí aj málo, ale aj veľmi veľa.
  • Ani pri zdravých jedlách neznamená, že s ich množstvom to treba preháňať.
  • Netreba zabúdať, že priberáte vtedy, ak váš príjem kalórií je vyšší ako ich výdaj.

7. Jedzte pravidelne

  • Aj počas sviatkov zachovávajte pravidelný odstup medzi jedlami, jedzte menšie porcie a medzi jedlami zbytočne nemaškrťte.
  • „Nekutrajte“ v chladničke a v kuchyni, pite bylinkový teplý čaj a vodu.

8. Jedzte pomaly

  • Nielenže tým podporíte trávenie, ale skôr sa dostaví pocit sýtosti a vy až tak veľa nezjete.

9. Pohyb počas Vianoc

  • Veľa sa prechádzajte na čerstvom vzduchu.
  • Každý deň si aspoň trocha s radosťou zacvičte.
  • Centrum zdravia, krásy a oddychu Bea www.centrumbea.sk je otvorené aj medzi sviatkami, kde môžete rýchlo spáliť prebytočné kalórie.
  • Otváracie hodiny medzi sviatkami sa dozviete na Facebooku Centra zdravia, krásy a oddychu Bea.

10. Vychutnávajte

  • Vychutnávajte si Vianoce.
  • Myslím tým nielen chutné, voňavé a zdravé jedlo, ale užívajte si celkovú atmosféru Vianoc. Výzdobu, stretnutie s priateľmi a rodinou, koledy, prechádzky na čerstvom vzduchu, v prírode, ak je sneh guľovačku alebo si postavte snehuliaka.
  • Aj leňošenie má cez sviatky svoje čaro.
  • Ak sa budete snažiť byť stále pozitívne naladení a ovládnete svoje negatívne pochody, budete sa nielen lepšie duševne cítiť, ale pomôže vám to aj pri udržiavaní svojej vysnívanej hmotnosti alebo pri samotnom procese chudnutia.

Takže nezabúdajte, ani cez Vianoce nemusíte pribrať! Uchránite sa od nastávajúcich depresií wink.

Bea