Bulgur

Bulgur je celozrnná a predvarená pšenica. Bulgur je pôvodom Stredomorská obilnina, predvarená z toho dôvodu, že trávenie je menej zaťažené rozložením tejto potraviny.

Toto jedlo je výživné a je vhodné či pri chudnutí alebo pri zdravom životnom štýle. Bulgur je podobný ryži a tak ju pokojne môžete konzumovať ako – hlavné jedlo skombinované s inými potravinami alebo ako prílohu ku mäsu. A navyše bulgur je veľmi chutný a príprava jednoduchá.

Čo obsahuje bulgur?
Obsah účinných látok v bulgure je neuveriteľný, keďže ide o jednu potravinu. V porovnaní s ryžou má bulgur v sebe toho o mnoho viac. Vodu, bielkoviny, tuk, vláknina, sacharidy, železo, vápnik, zinok, selén, horčík, meď, mangán, fosfor, draslík, sodík, omega 3 a omega 6 mastné kyseliny, Vitamíny A, B, K, kyselinu listovú, kyselinu pantoténovú a betakarotén.

Nutričná hodnota – bulgur (100g)

  • Kalórie (kcal) 342
  • Tuky 1,3 g
    • Nasýtené tuky 0,2 g
    • Polynenasýtené tuky 0,5 g
    • Mononenasýtené tuky 0,2 g
    • Cholesterol 0 mg
  • Sodík 17 mg
  • Draslík 410 mg
  • Sacharidy 76 g
    • Vláknina 18 g
    • Cukor 0,4 g
  • Bielkoviny 12 g
  • Vitamín A 9 IU
  • Kyselina L-askorbová 0 mg
  • Vápnik 35 mg
  • Železo 2,5 mg
  • Vitamín D 0 IU
  • Vitamín B6 0,3 mg
  • Kobalamín 0 µg
  • Horčík 164 mg

 

Účinky – bulgur a zdravie

Pozitívny vplyv na organizmus tejto potraviny je úctyhodný. Lepšie trávenie, chudnutie a normalizovaný celkový chod organizmu je na mieste iba vďaka bulguru…

  • Podporuje trávenie
  • Podporuje rýchlosť metabolizmu
  • Podporuje pravidelné vyprázdňovanie
  • Detoxikuje hrubé črevo
  • Znižuje vlčie hlady a chute na sladké
  • Normalizuje hladinu cukru
  • Upokojuje nervový systém

Účinky – bulgur a chudnutie
Bulgur je pri chudnutí povolenou potravinou. Je to výživná a ľahká forma pšenice, ktorá podporí trávenie, vyprázdňovanie a aj samotné chudnutie. Bulgur konzumujte 2 – 3 krát do týždňa v rôznych formách so zeleninou alebo s chudým mäsom. Bulgur môžete pridať do – cesta na chlieb či pečiva, šalátov, ryže, polievok, cestovín alebo ako samotné jedlo.